DEEPLACE.MD

Informatia de contact

Bulevardul Negruzzi 2, et.6, MD 2001, Chisinau, Moldova

Soluții CRM
Elaborare website

Sisteme bancare

BS-Client

Sistemul complex de deservire bancara la distanta BS-Client v.3 este o solutie complexa integrata care include tot spectrul de servicii bancare accesibile dincolo de incinta institutiei financiare.

Tehnologia DBD BS-Client v.3 permite organizarea deservirii prin intermediul unui server bancar unic a tuturor respondentilor institutiei, inclusiv a clientilor (persoane juridice si fizice), a subdiviziunilor ei structurale (sucursale, filiale, birouri de schimb valutar), a corespondentilor bancii si a clientilor lor. Ar fi de mentionat ca notiunea de "deservire" cuprinde atat posibilitatea efectuarii de plati, cat si prestarea serviciilor informationale, derularea comertului electronic etc.

BS-Client v.3 permite ca in limitele unui sistem (de altfel - capabil de autoajustarea flexibila a parametrilor sai de activitate) sa fie asigurata de la distanta circulatia tuturor tipurilor de documente prin diverse canale de legatura.

In componenta sistemului complex de deservire bancara la distanta BS-Client v.3 intra urmatoarele subsisteme:

  • “Banca – client” (varianta "clasica");
  • “Internet – client” (varianta "fina" prin intermediul browser-ului);
  • “Telefon – client” (sistemul bancar telefonic de informatie si decontari).

Fiecare dintre elementele amintite este in stare sa functioneze de sine statator.

Probleme solutionate

  • Edificarea intregului complex DBD al unei banci universale in conformitate cu standarde unice si pe o baza comuna;
  • Varianta "clasica" ("Banca – client") pentru persoane juridice si fizice, cat si pentru banci;
  • Varianta "fina" ("Internet/Intranet-client") pentru persoane juridice si fizice, cat si pentru banci;
  • Telefonia bancara (precum si comunicarea cu clientii prin intermediul pager-ului si facsimilelor);
  • Edificarea sistemului de decontari bancare (inclusiv a celor efectuate de sucursale, filiale, banci-corespondente) pe baza aplicarii diferitelor canale de legatura On-line sau Off-line;
  • Constituirea unei libere "retele" de decontari, inclusiv organizarea pe baza bancii a unui circuit complet de comert electronic intre clientii ei si intreprinderile conexe. Internet-decontari;
  •  Trezoreria si Executarea trezoreriala a bugetului atat de catre banca cu totalitatea filialelor ei, cat si de catre clientii corporativi ai institutiei.

Particularitati tehnice definitorii

  • Caracterul unitar - pentru intregul complex DBD - al proceselor de administrare, audit si corelare cu bazele de evidenta (sisteme bancare automatizate, subsisteme carduri);
  • Randament maxim care se datoreaza utilizarii optime a resurselor aparatajului si functionarii multiflux;
  • Mentinerea diferitelor sisteme de gestionare a bazelor de date (SGBD), inclusiv Oracle, Sybase, MS SQL, MS Access (care pot sa nu fie identice la banca si la client);
  • Stabilirea termenului aleatoriu de validitate pentru oricare document, a statutului si aspectului acestuia (сu aplicarea intregii game de posibilitati ale programului Windows - caractere, culori, tipar in formatul RTF etc.);
  • Mentinerea Internet/Intranet-tehnologiilor in varianta "clasica" si cea "fina" a sistemului "Banca - client";
  • Utilizarea unor sisteme avansate de protectie criptografica a informatiei (SPCI), inclusiv a celor omologate de Agentia federala ruseasca pentru legatura guvernamentala si informatie (Excellence, Signal-Com, Crypto-ProCSP, Verba-OW, Lan-Crypto etc.), in varianta "clasica" si cea "fina" a sistemului "Banca - client" pentru semnatura digital-electronica si codificarea "in ambele sensuri";
  • Incorporarea in sistem a unui limbaj de programare orientat pe manipularea obiectelor.

Subsistemul "Banca - client"

Unul dintre subsistemele realizate in cadrul DBD BS-Client v.3 este "Banca-client" in asa-numita varianta "clasica" sau "masiva". Respectivul subsistem se pozitioneaza si ca un produs autonom, si ca o parte componenta a sistemului complex DBD BS-Client v.3, fiind orientat, intai de toate, spre segmentul pe care se situeaza clientii cu o contributie semnificativa sau inalta in totalitatea operatiunilor bancare si (sau) clientii corporativi cu statut de persoana juridica, precum si bancile-corespondente si subdiviziunile institutiei financiare (sucursale, filiale, birouri de schimb valutar etc.).

Probleme solutionate

  • Circulatia in ambele sensuri si procesarea diferitelor tipuri de documente formalizate, inclusiv a celor de plata;
  • Schimbul de mesaje create in format optional (cu posibilitatea insertarii de fisiere);
  • Obtinerea sub diferite forme si in formaturi diverse a extraselor, precum si a altor informatii de la banca;
  • Structurarea sistemelor de decontari si clearing in regim de timp real sau cvasireal.
  • Particularitati definitorii Mentinerea oricaror sisteme de comunicatii (inclusiv conform protocolului TCP/IP), prezenta unui propriu subsistem de transfer date;
  •  Mentinerea oricaror sisteme de criptografiere, inclusiv Excellence, КриптоПроCSP, Сигнал-Ком (produse: criptobiblioteca Message Pro si serverul de omologare Notary PRO), Lan Crypto, Верба-OW;
  • Flexibilitatea absoluta a sistemului care asigura complementarea/modificarea formelor de introducere/redactare si de tiparire a documentelor; a tipului de ecrane, icoane, bare de instrumente; a regulamentului de introducere si redactare; a dreptului de utilizare, a meniului, a conexiunii la directoare si a dreptului de replicare a lor etc.;
  • Stabilirea termenului optional de validitate pentru oricare document, a statutului si aspectului acestuia; adaptarea sistemului de statuturi in conformitate cu sistemele de comunicare si criptografiere;
  • Incorporarea in sistem a unui limbaj de programare orientat pe manipularea obiectelor care confera flexibilitate in impunerea standardelor de verificare a documentelor; de corelare cu sistemele contabile, sistemele automatizate bancare si alte baze de date in evidenta;
  • Modificarea de la distanta a portiunii clientilor ca suport pentru aplicarea masiva a sistemului;
  • O interfata Windows uzuala si comoda.

Toate cele spuse cu privire la flexibilitatea sistemului DBD BS-Client v.3 in ansamblu sunt valabile si in cazul subsistemului "Banca-client".

Forma si aspectul statiei de lucru a clientului (inclusiv meniul afisat pe ecran) sunt determinate la banca. Utilizatorul-client le obtine "de-a gata", totodata fiind in drept sa opereze schimbari in limitele atributiilor cu care l-a investit banca. Nu ii ramane decat sa introduca documente, in caz de necesitate - sa opereze importul/exportul de date cu ajutorul programelor contabile, precum si sa treaca in revista mesajele primite de la banca. Importul/exportul de date poate fi efectuat prin procedee incorporate sau externe in orice format. Importul este insotit de verificarea datelor (de exemplu - a rechizitelor bancii si a codului de accesare a contului). Diferiti clienti pot avea diferite meniuri, precum si diferite directoare, sabloane si baze, caz in care sistemul le supune replicarii in mod automat. Numarul, interdependenta si tipurile de directoare se stabilesc de la banca prin acelasi „Generator de forme” ca si in cazul formelor vizuale. De mentionat ca fiecare client poate avea orice numar de directoare individuale.

Instalarea sistemului este realizata in forma de trei componente (programul de instalare a portiunii bancare, generatorul portiunii “clientela” la banca si programul de instalare a portiunii “clientela” la utilizator). Acestea confera functionalitate efectiva statiei de lucru a clientului care a fost configurata la banca. Comoditatea si siguranta instalarii sunt garantate si de acel fapt ca intr-o singura faza se ajusteaza BS-Client, sistemul de comunicare si criptosistemul.

Organizarea subsitemului de transfer date.

In cadrul sistemului BS-Client v.3 este organizat un subsistem propriu de transfer date, constituit din nucleu si un set optional de ecluze (gateway-uri) ajustabile, care realizeaza un tip sau altul de comunicare. In pachetul standard sunt prezente ecluzele TCP/IP, cea pentru fisiere, E-Mail (POP3, SMTP). Ecluza se prezinta ca un modul extern *.dll care efectueaza importul si exportul pachetelor de informatie. Astfel, orice sistem extern de comunicare este descris de ecluza sa si se integreaza usor in sistemul DBD BS-Client.
Principiile in baza carora a fost elaborat sistemul de transfer date:

  • Caracterul multiflux - atat nucleul transportului, cat si ecluza mentin conexiunea cu un numar liber stabilit de fluxuri informationale. De exemplu, ecluza TCP/IP permite deservirea concomitenta a oricarui numar de clienti, limita fiind impusa doar de capacitatea de trafic a canalului de legatura si resursa aparatajului;
  • Mentinerea de catre nucleul transportului a regulilor generale de functionare a fiecareia dintre ecluzele conectate, de exemplu - fragmentarea automata a pachetelor masive de informatie pentru unele tipuri de posta electronica;
  • Utilizarea concomitenta a oricarui numar de ecluze. Astfel este mentinuta activitatea clientilor pe diferite canale de legatura, existenta unor canale de rezerva etc.;
  • Arhivarea tuturor pachetelor receptionate si expediate de catre fiecare ecluza, fapt care permite protocolarea profunda si auditul tuturor evenimentelor in sistemul circulatiei exterioare de documente pentru atingerea unei semnificatii juridice absolute;
  • Indicele aflarii ecluzelor "on-line". In cazul TCP/IP acest indice are valori maximale (clientul primeste in cadrul aceleiasi sedinte de legatura confirmarea cu privire la receptionarea corecta si chiar procesarea de catre banca a documentului). In cazul sistemelor de comunicare off-line (de exemplu, a postei electronice), acest indice este minimal. Sunt posibile orice variante intermediare. Statuturile documentului sunt ajustate la indicele "comunicare on-line", ceea ce permite structurarea unui sistem de statuturi complet si de maxima transparenta pentru client, indiferent de sistemul de comunicare.

Modificarea "din zbor" a tehnologiei indiferent de numarul de clienti. Replicarea directoarelor.

Exista un anumit grup de date la indemana si in uzul tuturor participantilor la sistemul DBD. Acestea trebuie sa fie mentinute in varianta identica la fiecare utilizator pentru a exclude un posibil conflict din cauza necoincidentei. In cazul unui numar mare de participanti si a unui volum masiv de date, sarcina respectiva nu poate fi indeplinita fara un mecanism special, care asigura mentinerea copiilor de date la toti utilizatorii in aceeasi stare. In acest scop BS-Client are incorporat un sistem de replicare.
Atunci cand este creat un director oarecare, sistemul intreaba daca acesta trebuie sa fie replicat si pentru care dintre clienti - doar diferiti utilizatori pot avea diferite directoare, diferite sabloane si baze de interpelare, diferite sisteme de comunicare si criptografiere. In baza fiecarui director replicat sunt create in mod automat trei ferestre de lucru – pentru numarul de idenificare a inscrisului, pentru caracterul ei (modificare, eliminare sau completare) si pentru data ultimei interventii.

Sa luam directorul bancar in calitate de caz particular al abordarii generale. El poate fi supus modificarii in mod manual de la banca, iar in caz de necesitate - si confruntarii prin procedura standard cu directorul, distribuit de BC sau existent in SAB. In acest caz procedura le va atribui inscrisurilor statuturile respective in fereastra de lucru. In momentul determinat de setarile "Serverului DBD", este lansata procedura de sistem care pregateste si le difuzeaza clientilor anume indicati interpelari privind modificarea unor anumite inscrisuri din directoare in conformitate cu ferestrele de lucru. Statuturile postale ale acestor interpelari sunt vizibile ca si in cazul altor documente, fapt ce ii permite bancii sa controleze in mod vizual procesul de replicare (desi in conditii normale procesul se desfasoara totalmente automat si nu are nevoie de monitorizare). Atunci cand ia legatura cu banca, clientul primeste o serie de comenzi-sarcini privind modificarea directoarelor, pe care le executa fara sa observe. Istoria acestor modificari se pastreaza la client si poate fi vizualizata in caz de necesitate.

Acest mecanism poate fi aplicat pentru informarea automata a clientilor despre cursurile valutare, cotarea hartiilor de valoare etc. si nu reclama vreun efort nici de la clienti (ei vad doar efectul procedurii - directorul modificat), nici de la banca (modificarea directorului corporativ ca si a celui bancar - in mod manual sau prin procedeu extern - conduce in mod automat si la o replicare ilustrativa privitoare la clientii necesari).

Reinnoirea de la distanta a statiei de lucru a clientului

Acest mecanism permite operarea de modificari "din zbor", indiferent de numarul si indepartarea teritoriala a clientilor.
Sistemul DBD BS-Client ofera posibilitatea de a efectua redimensionarea corporativa oricat de complexa a intregului sistem (inclusiv - modificarea formelor de vizualizare pe ecran si a structurii bazelor, convertirea, adaugarea unui nou director sau document) intr-un mod totalmente automat si discret pentru clienti (la acestea reinnoirea are loc nemijlocit dupa primirea postei expediate de banca) cu ajutorul subsistemului suplimentar "Baza corporativa". Astfel se realizeaza:

  • Operarea automata de schimbari in structura bazei de date, functionarea filtrelor si sortarilor, precum si in setarea procedurilor de vizualizare si import-export. Odata cu modificarea componentei sau a denumirii structurilor, baza de date a clientului este convertita in mod automat;
  • Modificarea automata a formelor de afisare si de tipar;
  • Modificarea automata a parametrilor statiei de lucru a clientului in conformitate cu conditiile impuse (administrarea de la distanta);
  • Comlementarea automata a documentelor sau directoarelor clientului;
  • Modificarea automata a modulelor executabile si a bibliotecilor dinamice ale sistemului BS-Client.

Toate datele, expediate clientilor pentru replicare si reinnoire, sunt semnate si codificate de catre banca. Ele pot fi de asemenea fragmentate pentru fiecare client in pachete de orice marime, caz in care sistemul controleaza integritatea informatiei receptionate de client.

Se cere subliniat ca subsistemul de replicare a directoarelor este incorporat in nucleul sistemului, pe cand subsistemul "Baza corporativa" serveste doar pentru reinnoirea si administrarea automata de la distanta a statiilor de lucru ale clientilor si este livrat aparte.

Subsistemul "Internet - client"

"Internet - client" (varianta "fina" prin intermediul browser-ului) realizeaza in cadrul DBD BS-Client v.3 un canal de prestare a intregului spectru de servicii bancare exclusiv cu ajutorul Internet-tehnologiilor. Respectivul subsistem se pozitioneaza atat ca un produs autonom, cat si ca o parte componenta a sistemului complex DBD BS-Client v.3, fiind orientat, in virtutea particularitatilor definitorii, spre segmentul pe care se situeaza clientii bancari "avansati", in egala masura persoane fizice si juridice.

Probleme solutionate

  • Expedierea si procesarea diferitelor tipuri de dispozitii de plata si a altor documente formalizate, provenind de la clientii bancii, atat persoane juridice, cat si persoane fizice;
  • Schimbul de mesaje in format optional;
  • Obtinerea sub diferite forme si in diverse formaturi a extraselor, precum si a altor informatii de la banca; Organizarea comertului electronic atat pentru banca, cat si pentru oricare dintre clientii ei;
  • Structurarea sistemelor de decontari si clearing in regim de timp real.

Particularitati definitorii

  • Flexibilitatea sistemului si posibilitatea introducerii oricaror setari;
  • Randament inalt - media de trafic pentru un document constituie ~ 20Kb;
  • Mentinerea sistemelor standard de criptografiere - Excellence, КриптоПроCSP, Сигнал-Ком (produse: criprobiblioteca Message Pro si serverul de omologare Notary PRO), Lan Crypto, Верба-OW, inclusiv a celor omologate de Agentia federala ruseasca pentru legatura guvernamentala si informatie;
  • Simplitate in utilizare si implementare masiva, datorate aplicarii exclusive a web-tehnologiilor;
  • Semnificatie juridica absoluta, codificare si utilizare a Semnaturii digital-electronice pentru intregul trafic in ambele sensuri;
  • Aplicarea exclusiva a unui HTML standard;
  • Eliminarea posibilitatii de acces neautorizat - BS-Client nu aplica functii standard de protectie a browser-ului (spre deosebire de alte sisteme care folosesc protocolul SSL si se expun riscului de a fi fortate in urma neatentiei utilizatorului pe parcursul operatiunilor cu mesajele standard, in special anglofone, ale browser-ului);
  • O interfata orientata pe manipularea documentelor, care este in egala masura eleganta, comoda si inteligibila la nivel intuitiv.

Caracterul de masa al implementarii sistemului

Acesta este asigurat de "facilitatea" sistemului ca atare si simplitatea momentului incipient in utilizare, fapt conditionat de aplicarea exclusiva a Internet-tehnologiilor standard, cat si de pretul sistemului.

"Facilitatea" sistemului

In cadrul utilizarii subsistemului "Internet - client" gestionarea contului si efectuarea diferitelor operatiuni financiare are loc atunci cand clientul se afla pe site-ul bancii, accesat de el prin reteua Internet. Fara indoiala, banca poate organiza un canal suplimentar de acces - creand cu ajutorul unui modem-poolo retea Intranet pentru clientii care au contactat banca telefonic - atat in eventualitatea unor pene de retea la companiile prestatoare de servicii Internet, cat si in cazul nedorintei (imposibilitatii) clientului de a fi racordat la net-ul mondial.

Utilizatorul subsistemului, prin intermediul browser-ului Windows (Internet Explorer), apeleaza din orice punct al globului Web-serverul bancii conform protocolului HTTP. Autentificarea reciproca a bancii si a clientului se realizeaza cu ajutorul sistemului BS-Defender. Aceasta procedura odata trecuta, incepe sedinta de lucru propriu-zisa, adica are loc un schimb de informatie protejat in formatul HTML. Temei “Asigurarea securitatii si a protectiei” ii este rezervat mai jos un compartiment special.

Pe portiunea clientului nu este prezenta nici o informatie - toate documentele, directoarele si alte resurse se afla la banca. Utilizatorul poate genera si redacta dispozitii de plata (in lei sau valuta forte) si alte documente, poate trece in revista arhiva documentelor, mesajelor si extraselor primite de la banca in diferite perioade de timp, poate utiliza directoarele-standard (atat cele generale - ale bancilor, cursurilor de referinta etc., cat si cele personale - ale corespondentilor, temeiurilor de plata) care, in mod fizic, se afla pe portiunea bancii.

Pe parcursul crearii oricarui document se efectueaza verificarea acestuia sub aspectul corectitudinii datelor introduse, dupa care vine procedura Semnaturii digital-electronice. In cele ce urmeaza documentul este expediat pe serverul bancii si, dupa acceptarea semnaturii si a modului de perfectare, ajunge in baza generala de date a compartimentului unic bancar al sistemului DBD BS-Client v.3, unde are loc procesarea lui de mai departe (tiparirea, expedierea de avize, transferarea in SAB, executarea sau respingerea).

Dupa efectuarea procedurilor de autoprocesare a documentului, comune pentru toate subsistemele DBD, clientul primeste o confirmare privind preluarea documentului spre executare (sau un refuz cu indicarea motivelor acestuia). Interfata orientata pe manipularea de documente este simpla, eleganta si accesibila oricarui utilizator la nivel intuitiv - fereastra browser-ului este impartita in trei spatii: sus se afla bara comenzilorcu un set standard de butoane ("Document nou", "Vizualizarea documentului" etc.), in stanga este plasat arborele documentelor structurate dupa tipul lor (asemeni structurii fisierelor), in dreapta vine fereastra de lucru, destinata pentru vizualizarea documentelor ca atare, a formelor si listelor de documente de tipul ales. Acest model ii ofera utilizatorului o forma simpla si ilustrativa de procesare a documentelor.

Simplitatea initierii procesului de operare a sistemului

De rand cu comoditatea utilizarii cotidiene a sistemului o importanta deosebita o are caracterul confortabil al momentului de prima familiarizare care sa fie asigurat oricarui client, chiar si celui cu un nivel minim de pregatire. Pentru lansarea efectiva a subsistemului "Internet - client" al sistemului BS-Client v.3 nu aveti nevoie decat de urmatorii pasi:

  • Sa va asigurati de atribuirea (sau reinregistrarea) cheilor (certificatului electronic) pentru Semnatura digital-electronica si criptografiere - conform actului de intrare in folosinta. De mentionat ca, in cazul in care ati primit cheile la banca, aveti posibilitatea sa le regenerati la domiciliu, nemijlocit la propriul terminal electronic.
  • Sa obtineti - fie vizitand banca, fie direct de pe site-ul ei - distributivul de sistem (programul de protectie a HTTP-traficului BS-Defender cu volum total sub 1 Mb) ;
  • Sa lansati din distributivul de sistem programul DefStart.exe care instaleaza in mod automat sistemul de protectie a HTTP-traficului BS-Defender, seteaza browser-ul si parametrii de activitate cu cheile pentru Semnatura digital-electronica si criptografiere, lanseaza browser-ul, stabileste legatura protejata cu banca si realizeaza accesul in sistemul "Internet - client".

Pentru a-si asigura accesul de la alt computer, chiar daca acesta se afla pe alt continent al globului, utilizatorul trebuie sa aiba asupra lui doar discheta cu distributivul de sistem si cheile pentru Semnatura digital-electronica.

Subsistemul "Telefon - client"

Subsistemul "Telefon - client" asigura prestarea de servicii in materie de informatie si plati prin intermediul telefonului cu formare tonala a numarului (аparatului facsimil) si este orientat spre acel segment, pe care se situeaza clientii bancii - persoane fizice si persoane juridice cu o contributie modesta in totalitatea operatiunilor bancare. "Telefon - client" poate sa functioneze atat de sine statator, cat si in componenta complexului DBD BS-Client v.3.

Probleme solutionate

  • Expedierea si procesarea diferitelor tipuri de dispozitii de plata si de alte documente strict formalizate;
  • Obtinerea de informatii despre banca si serviciile prestate de ea (adresele sucursalelor, cursuri valutare, rata depunerilor etc.);
  • Receptionarea la facs a extraselor de diferite tipuri si formaturi,a altei informatii de la banca;
  • Acordarea pentru clienti a altor servicii informationale, inclusiv a celor contra plata cu comision calculabil.

Particularitati definitorii

  • Posibilitatea de adaptare la toate tipurile uzuale de utilaj destinat telefoniei computerizate. Sistemul este structurat pe baza Phone Hardware Engine - o interfata universala pentru echipamentele telefonice livrate de diferiti producatori. Sunt mentinute placile telefonice Dialogic, Pika, Ольха;
  • Arhitectura distribuita a sistemului care ofera posibilitatea organizarii unui sistem centralizat de deservire a clientilor in cazul dispersarii teritoriale a posturilor telefonice;
  • Flexibilitatea sistemului si modalitatea simpla de extindere a posibilitatilor si functiilor fara interventia elaboratorului. Toate aplicatiile telefonice sunt create in BS-Script – un limbaj avansat de programare orientat pe manipularea de obiecte;
  • Posibilitatea receptionarii prin telefon a informatiei din alte subsisteme ale DBD BS-Client v.3 - "Banca - client" si "Internet - client", precum si a dirijarii acestora.

Arhitectura subsistemului "Telefon - client"

  • Subsistemul "Telefon - client"al sistemului DBD BS-Client are urmatoarele componente:
  • Serverul aplicatiilor telefonice pe care se realizeaza scenarii create in limbajul de programare BS-Script;
  • Phone Hardware Engine - o interfata universala pentru echipamentele telefonice livrate de diferiti producatori;
  • Serverul informational-vocal - generarea mesajelor vocale si celor faxate, accesul la baza de date a DBD. Dirijarea altor subsisteme ale DBD BS-Client v.3;
  • Serverul autorizarilor - controlul accesului la sistem si la resursele sale informationale, protocolarea deplina a tentativelor de a accesa sistemul si a actiunilor intreprinse de clienti;
  • Router-ul mesajelor - veriga centrala a sistemului care asigura schimbul de mesaje intre alte componente;
  • Statia de lucru a administratorului - ajustarea arhitecturii complexului de telefonie computerizata si a datelor de referinta necesare;
  • Statia de lucru a operatorului - monitorizarea starii sistemului si a actiunilor intreprinse de clienti;
  • Vizualizatorul regulamentului de generare a mesajelor vocale si a faxarilor. Сu ajutorul lui utilizatorul poate crea scenarii flexibile de generare a mesajelor din informatia stocata in baza de date. Vizualizatorul include si un ajustor de scenarii integrat.

Phone Hardware Engine

Phone Hardware Engine – o interfata universala pentru echipamentele vocale livrate de diferiti producatori – permite complementarea posibilitatilor complexului prin instalarea si folosirea concomitenta a placilor telefonice livrate de diferiti producatori. In Phone Hardware Engine este introdus un format unic al fisierelor vocale – WAV – cu frecventa digitalizarii de 8Khz. Acesta este reprodus la fel de calitativ de toate placile vocale. In acest fel, odata cu renovarea echipamentelor sau instalarea unor modele care sunt opera altui producator, nu este necesara renovarea tuturor fisierelor vocale.

In scopul ajustarii comode a aplicatiilor pentru telefonia computerizata Phone Hardware Engine contine un emulator omnifunctional al placilor telefonice, care face posibila crearea si testarea scenariilor telefonice la computere lipsite de placa vocala. Emulatorul mentine asemenea functii cum ar fi apelul, formarea numarului, ridicarea receptorului si intreruperea comutarii, reproducerea fisierelor vocale prin placa de sunet Sound Blaster, trimiterea de faxuri la tipar.
Phone Hardware Engine dispune de o interfata software deschisa (API), fapt care favorizeaza extinderea nelimitata a posibilitatilor sale functionale, instalarea de drivere pentru noul echipament etc.

Scalabilitatea

O particularitate de prima importanta a subsistemului "Telefon - client" este arhitectura sa distribuita (toate componentele sunt realizate in calitate de COM-servere), care ofera urmatoarele avantaje esentiale:

  • posibilitatea de amplificare a capacitatii complexului prin simpla adaugare de noi placi de sunet si noi computere;
  • posibilitatea instalarii de servere telefonice teritorial distantate in cadrul unui complex integru cu dirijare si baza de date unice;
  • fiabilitate si toleranta la defectiune - iesirea din functiune a uneia dintre componentele sistemului (de exemplu, in urma blocarii computerului) nu va conduce la prabusirea complexului in totalitatea lui;
  • posibilitatea monitorizarii de la distanta a sistemului.

Instiintarea orala si faxarea

Subsistemul permite organizarea expedierii „in evantai” a faxurilor cu un anumit continut (de exemplu - privind modificarea ratelor procentuale pentru depuneri) pe adresa tuturor clientilor bancii sau a unei categorii a lor. Plus la aceasta, cu ajutorul sistemului de instiintare orala este posibila transmiterea de diverse mesaje vocale catre un mare numar de destinatari.
In caz de necesitate sistemul de instiintare orala este ajustat astfel, incat sa-i ceara clientului confirmarea receptionarii mesajului si codul de acces la informatia transmisa. Confirmarea poate fi exprimata prin formarea unui numar pe tastatura telefonului sau folosirea unei parole speciale.